Nejlepší ojetá auta do 300 000 Kč. S takovou částkou se už dají dělat divy

Nákupní rádce
18. Jan 2024
3773 zobrazení
Nejlepší ojetá auta do 300 000 Kč. S takovou částkou se už dají dělat divy

V předchozích článcích jsme si představili nejlepší ojetiny do 100.000 a 200.000 Kč. Ve výběru jsme uvedli několik jmen, další nám ještě zbývají. Představíme si je proto v dalších dílech. Tentokrát se ovšem zaměříme na částku 300 tisíc, která i navzdory všeobecnému zdražování stále představuje dostatečnou hodnotu na to, abyste za ni dostali adekvátně slušnou nabídku v podobě relativně mladé ojetiny s přiměřeným nájezdem.

Tenhle rozpočet navíc dovoluje zahrnout i větší automobily a některá SUV, které se již více než dekádu těší obrovské popularitě. Dát dohromady takovou částku nemusí být jednoduché, proto si na našem blogu můžete přečíst o různých formách financování ojetého vozu.

Dacia Duster

Rumunské SUV bylo jedním z hlavních tahounů vzestupu značky Dacia. Do našeho rozpočtu se vejdou první dvě generace. Pokud budete mít na výběr, berte tu mladší, stále ještě aktuální. Jednoduchá technika se v případě Dacie Duster snoubí s robustní konstrukcí. Vůz do náročnějších podmínek se na trhu s ojetinami většinou pohybuje s pohonem předních kol, narazíte ovšem i na verze se čtyřkolkou.

U druhé generace narazíte na relativně velké množství motorů. Již vychytaný diesel 1.5 dCi je skvělý, ale do 300.000 Kč se zřejmě nevejde. Přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.2 TCe s přímým vstřikováním vypadá lákavě, trpěl ovšem usazováním karbonu při krátkých jízdách. Proto bychom neváhali a vsadili na atmosférickou šestnáctistovku SCe.

Peugeot 508

Trochu opomíjený zástupce francouzské střední třídy spolu s Citroënem C5 představuje skvělou, a především výrazně dostupnější alternativu ke Škodě Superb a Volkswagenu Passat. Minulá generace Peugeotu 508 zaujme atraktivním designem (po modernizaci v roce 2015) a širokou nabídkou verzí. Obligátní kombi je na sekundárním trhu hojněji zastoupené než sedan, což ale českého zákazníka spíše potěší.

Na rozdíl od většiny ojetin je v tomhle případě diesel tou nejlepší volbou. Vyplatí se hledat mezi motory o objemu 2,0 a 2,2 litru (hlavně menší je v případě správné péče dlouhověký), vznětová a zážehová šestnáctistovka vám naopak přidělá spíše vrásky. Pokud budete mít štěstí, můžete teoreticky narazit i na „terénní“ variantu RXH se světlostí 184 mm (+30 proti normálu) a karoserií s ochrannými plasty.

Hyundai i30

Třetí generace z roku 2017 je v roce 2024 stále v prodeji (byť po modernizaci z roku 2020), starší exempláře se už ovšem dostávají na velmi zajímavé částky. Ze tří nabízených karosářských variant v podobě pětidveřového hatchbacku, liftbacku s přídomkem Fastback a kombi bychom jednoznačně upřednostnili poslední zmíněné provedení se zavazadelníkem o základním objemu 602 litrů, které s trochou nadsázky odveze půl domácnosti.

Atmosférické zážehové motory doplňují přeplňované agregáty. Z nich častěji narazíte na tříválec 1.0 T-GDI s 88 kilowatty. Čtyřválec 1.4 T-GDI/103 kW je ovšem kultivovanější a podobně úsporný (asi 6,5-7,0 l/100 km). Nechybí ani vznětový šestnáctistovka, která snad až na vyšší nájezd a potenciální dražší opravy ničím negativním nepřekvapí.

Fiat Tipo

Oživení slavného jména se italské automobilce povedlo. Fiat nabídl hned tři karoserie (hatchback, sedan a kombi) a také širokou škálu pohonných jednotek. Tipo bylo vyvinuto pro rozvíjející trhy, což mu sice ubralo na technických finesách, přineslo ovšem trvanlivější a robustnější techniku, nemluvě o komfortním podvozku. Pro běžného řidiče se jedná o náš tajný tip.

Diesele 1.6 Multijet je sice povedený, často má ovšem nájezd okolo 200 tisíc kilometrů. Základní atmosférická čtrnáctistovka se 70 kilowatty stačí spíše méně náročnému uživateli. Přeplňovaný čtyřválec 1.4 T-Jet s dynamikou problémy naopak nemá, střídmost v jeho repertoáru ovšem nenajdeme. Přesto i tak stojí s atmosférickým agregátem 1.6 E.torQ za zvážení. Na přeplňovaný litrový tříválec FireFly zatím v téhle cenové relaci nenarazíte.

Seat Leon

Trochu opomíjený sourozenec Škody Octavia a Volkswagenu Golf si udržuje sympatičtější ceny. Kvůli sportovnímu charakteru je trošku tvrdší, vyplatí se proto hledat exempláře s koly o maximálním průměru 17 palců (přidávají na komfortu a také šetří samotný podvozek). U minulé generace španělského kompaktu jsou přeplňované motory 1.2 a 1.4 TSI sázkou na jistotu, větší osmnáctistovka je zbytečně komplikovaná a ne tak bezproblémová.

Pokud vysloveně toužíte po dieselu, zaměřte se na větší 2.0 TDI. Jen pozor, do 300.000 Kč pořídíte pouze vozy s nájezdem atakujícím 200 tisíc kilometrů. Následné opravy by vám tudíž mohly udělat čáru přes rozpočet. Zmíněné maloobjemové benziny jsou proto mnohem lepší volbou. Dostatek elánu má přitom i základní dvanáctistovka, která dokázala rozhýbat i větší octavii.

Rubriky
Nákupní rádce
Poradíme s výběrem vozu, náležitostmi prodeje či koupě vozu
Technika
Pomůžeme orientovat se v moderních technologiích osobních vozů
Cestování po Evropě
Povinné výbavy, rychlostní limity, mýtné či pokuty jednotlivých evropských zemí přehledně
Financování vozu
Různé možnosti financování nákupu nového i ojetého vozidla.
Novinky
Novinky a akce na webu UlovAuto.cz