Škoda Fabia 3 (2014-2022)

Přejít na aktuální inzeráty

Servisní rady, technická data, profesionální recenze, vhodné motorizace, zkušenosti majitelů


 


Klady


 


+ Komfortní odpružení


+ Pružné, výkonné a úsporné motory TSI


+ Velmi spolehlivé základní jednotky 1.0 MPI


+ Kombi s obrovským zavazadelníkem


+ Nadčasové tvary


+ Vynikající brzdy (modely od 77 kW výše)


+ Komfortní odpružení


 


Zápory


 


- Měkké přední sedačky bez stavitelné bederní opěrky


Úzký interiér, nedostatek odkládacích prostor


Do roku 2018 slabé halogenové světlomety


Obtížná výměna žárovky (do 2018) 


Nejdříve špatný, potom už žádný diesel


 

Časté závady a detailní slovní hodnocení jednotlivých motorizací Škoda Fabia 3 jsou k dispozici v elektronických vydání Světa motorů (10/2023) a AutoTipu (12/2018).

 

Motor (výkon)

Palivo

Hodnocení Světa motorů

Hodnocení AutoTipu

(1-5)

Kombinovaná spotřeba
1,0 MPI (44 kW) Benzín neohodnoceno 2- 4,4 l
1,0 MPI (55 kW) Benzín   2- 4,8 l
1,2 TSI (66 kW) Benzín neohodnoceno 2+ 4,7 l
1,2 TSI (81 kW) Benzín   2+ 4,8 l
1,0 TSI (70 kW) Benzín neohodnoceno 2+ 4,4 l
1,0 TSI (81 kW) Benzín   2+ 4,4 l
1,4 TSI (92 kW)
Benzín neohodnoceno neohodnoceno 4,6 l
1,4 TDI (66 kW) Nafta neohodnoceno 3 3,4 l
1,4 TDI (77 kW) Nafta   3 3,5 l

 

Servisní  rady 

 

Standardní servisní interval je 30 000 km či rok (u nového vozu to byly dva roky), na stejnou hodnotu je nastaveno maximum variabilní výměny oleje.

Motory 1.2 TSI a 1.0 MPI do roku 2018 standardně používaly oleje dle VW 504.00/507.00 (viskozity SAE OW-30 či 5W-30), ale po přechodu na pevný výměnný interval 15 000 km/rok ještě mohly jezdit i na staré VW 502.00 s viskozitou 5W-40. Jednotky 1.0 TSI a 1.0 MPI od 2018 si mohou vybrat mezi normami VW 504.00/507.00 a novými 508.00/509.00, které jsou ve viskozitní třídě OW-20. Motory 1.4 TDI smějí používat jen oleje VW 504.00/507.00.

Všechny motory mají rozvody poháněné řemenem, jen u dieselů je však po 210 000 km předepsaná výměna. U benzinových motorů výrobce tvrdí, že řemen vydrží po celou životnost motoru. Dle stavu řemenů preventivně vyměněných po 200 000 km se zdá, že to bude i pravda. Je však potřeba zkontrolovat, jestli do prostoru rozvodů neuniká olej.

Každý servis si nechte rozebrat a vyčistit brzdy, u zadních bubnových to dokonce co dva roky pro náš region předepisuje i sám výrobce

 

Přejít na aktuální inzeráty