Časté závady a detailní slovní hodnocení jednotlivých motorizací Škoda Fabia 3 jsou k dispozici v elektronických vydání Světa motorů (10/2023) a AutoTipu (12/2018).
Motor (výkon) |
Palivo
|
Hodnocení Světa motorů |
Hodnocení AutoTipu
(1-5)
|
Kombinovaná spotřeba |
1,0 MPI (44 kW) |
Benzín |
neohodnoceno |
2- |
4,4 l |
1,0 MPI (55 kW) |
Benzín |
|
2- |
4,8 l |
1,2 TSI (66 kW) |
Benzín |
neohodnoceno |
2+ |
4,7 l |
1,2 TSI (81 kW) |
Benzín |
|
2+ |
4,8 l |
1,0 TSI (70 kW) |
Benzín |
neohodnoceno |
2+ |
4,4 l |
1,0 TSI (81 kW) |
Benzín |
|
2+ |
4,4 l |
|
Benzín |
neohodnoceno |
neohodnoceno |
4,6 l |
1,4 TDI (66 kW) |
Nafta |
neohodnoceno |
3 |
3,4 l |
1,4 TDI (77 kW) |
Nafta |
|
3 |
3,5 l |
Servisní rady
Standardní servisní interval je 30 000 km či rok (u nového vozu to byly dva roky), na stejnou hodnotu je nastaveno maximum variabilní výměny oleje.
Motory 1.2 TSI a 1.0 MPI do roku 2018 standardně používaly oleje dle VW 504.00/507.00 (viskozity SAE OW-30 či 5W-30), ale po přechodu na pevný výměnný interval 15 000 km/rok ještě mohly jezdit i na staré VW 502.00 s viskozitou 5W-40. Jednotky 1.0 TSI a 1.0 MPI od 2018 si mohou vybrat mezi normami VW 504.00/507.00 a novými 508.00/509.00, které jsou ve viskozitní třídě OW-20. Motory 1.4 TDI smějí používat jen oleje VW 504.00/507.00.
Všechny motory mají rozvody poháněné řemenem, jen u dieselů je však po 210 000 km předepsaná výměna. U benzinových motorů výrobce tvrdí, že řemen vydrží po celou životnost motoru. Dle stavu řemenů preventivně vyměněných po 200 000 km se zdá, že to bude i pravda. Je však potřeba zkontrolovat, jestli do prostoru rozvodů neuniká olej.
Každý servis si nechte rozebrat a vyčistit brzdy, u zadních bubnových to dokonce co dva roky pro náš region předepisuje i sám výrobce