Škoda Octavia 4 (2019+)

Zobrazit všechny inzeráty

Servisní rady, technická data, profesionální recenze, vhodné motorizace, zkušenosti majitelů

V listopadu 2019 debutovala čtvrtá generace. Je postavena na základech inovované platformy MQB, která primárně zajišťuje snazší možnost elektrifikace. Právě díky tomu bude Octavia IV jako první generace dostupná i jako mildhybrid a plug-in hybrid. Zcela přepracován byl také interiér, sázející na digitalizaci. Uvnitř tak najdeme rozsáhlejší použití dotykových ploch místo konvenčních tlačítek. Design ještě rozpracoval Jozef Kabaň, už ho však dokončoval jeho nástupce Oliver Stefani.


 



Klady


 


+ Prostornost


+ Komfortní odpružení


+ Solidní dynamika


+ Skvělá aerodynamika


+ Nízká spotřeba paliva


+ Vynikající sedačky


+ Účinné topení


 


Zápory


 


- Dotykové ovládání topení i střešních svítilen


Četné chyby v nastavení funkcí (čtecí lampičky, zadní stěrač)


Horší přilnavosti při rychlé jízdě po nerovné silnici (vinou měkkých tlumičů a vysokého tlaku v pneumatikách)


Pomalé reakce a zadrhávání infotainmentu


Když obrazovka zamrzne, ani si nezatopíte


Příliš mnoho reklamací a servisních akcí


Dlouhé dodací lhůty nových vozů


Problematická dostupnost vyšších výbav vinou čipové krize


Méně přesné řazení (1.5 TSI a 2.0 TDI)


 

 

Časté závady a detailní slovní hodnocení jednotlivých motorizací Škoda Octavia 4 jsou k dispozici v elektronickém vydání Světa motorů (1/2023).

 

 

Motor

Palivo

Hodnocení Světa motorů Kombinovaná spotřeba
1,0 TSI (81 kW) Benzín   5,2 l
1,5 TSI (110 kW) Benzín   5,4 l
2,0 TSI (140 kW) Benzín   7,0 l
2,0 TSI (180 kW) Benzín nehodnoceno 6,8 l
2.0 TDI (85 kW) Nafta nehodnoceno 4,1 l
2.0 TDI (110 kW) Nafta   4,4 l
2.0 TDI (147 kW) Nafta   4,9 l
1.5 TGI (96 kW) CNG nehodnoceno 5,6 l
1,0 TSI e-TEC (81 kW) Benzín nehodnoceno 5,0 l
1,5 TSI e-TEC (110 kW)  Benzín nehodnoceno 5,3 l
1.4 TSI IV (150kw) Hybrid - benzín nehodnoceno 1,0 l
1.4 TSI IV (180 kW) Hybrid - benzín nehodnoceno 1,1 l

 

Servisní rady

 

Inspekce vozidla je předepsána každé dva roky či 30 000 km, podobné je i maximum variabilniho intervalu výměny oleje.

Servisní plán je ale poctivý, když prohlídka s výměnou oleje trvá 1,4 hodiny. Nové diesely navíc mají překvapivě velkou olejovou náplň 5,71 (dříve 4,5), takže běžná cena servisní prohlídky s výměnou oleje bývá 8500 Kč. Ještě o 2000 Kč dražší pak mají pravidelný servis verze 4x4, protože v jejich mezinápravové spojce se mazivo mění každé dva roky.

Zatímco dříve jsme plošně doporučovali zkrácení intervalu výměny oleje na 15 000 km, dnes už tak učiní pouze majitelé benzinových aut, kteří s nimi jezdí trvale na krátké vzdálenosti. Diesely maji propracovaný systém sledování kondice oleje a na jeho výměnu vás zaženou včas samy od sebe.

 

 

 

Zobrazit všechny inzeráty