Škoda Kodiaq (2016-2023)

Přejít na aktuální inzeráty

Servisní rady, technická data, profesionální recenze, vhodné motorizace, zkušenosti majitelů

Škoda Kodiaq představuje největší SUV z dílny automobilky Škoda z města Mladá Boleslav. Debutovala v roce 2016 a disponuje možností až tří řad sedadel pro sedm cestujících. Kromě výroby v českých Kvasinách se vyrábí také v Rusku, Číně, Indii a na Ukrajině. Stojí na základech platformy MQB a její design vytvořil tým slovenského designéra Jozefa Kabaně. Modelová nabídka byla postupně rozšířena o sportovně laděnou verzi Sportline, terénně orientovaný model Scout a sportovní verzi RS. V Číně je navíc exkluzivně dostupný i model Škoda Kodiaq GT, což je SUV kupé odvozené od základního modelu. Ke konci oku 2023 byla představena 2. generace.


 



 


Klady


 


+ Vnitřní prostnost (s výjimkou výšky zavazadelníku)


+ Komfortní podvozek


+ Robustní a spolehlivá mechanika


+ Na přání sedmimístná verze


+ Hmotnost brzděného přívěsu až 2500 kg


+ Velmi nízký pokles hodnoty při následném prodeji


+ Dobře dimenzované manuální i automatické převodovky (do roku 2018 většinou DQ 500)


+ Dobrá funkční stránka designu (nedochází k otloukání dveří kamením)


 


Zápory


 


Drahé originální náhradní díly i práce v servisech


Vysoké fixní servisní náklady (výměny oleje v DSG)


Turboefekt motoru 2.0 TDI/140 kW


Pomalý převod řízení (rychlejší jen u L&K a RS)


Měkký podvozek – plavání zatíženého vozu a citlivost na boční vítr


Zezadu neesteticky utopená kola v karoserii


Krátká životnost akumulátorů (odolný typ AGM mají jen diesely s nezávislým topením)


Vysoká spotřeba paliva (i diesely 4x4 s automatem si v režimu mama-taxi vezmou přes deset litrů)


 

Časté závady a detailní slovní hodnocení jednotlivých motorizací Škoda Kodiaq 1 jsou k dispozici v elektronickém vydání Světa motorů (6/2023).

 

Servisní rady

 

Do ročníku 2021 platilo, že inspekce je předepsaná u nového vozu po dvou letech, poté každý rok s kilometrovým limitem 30 000 km. Interval výměny oleje pak je variabilní s maximem 30 000 km. Dieselové motory si umějí velmi správně určit ten pravý čas výměny oleje, a kdo jezdí často na krátké vzdálenosti, toho zaženou do servisu klidně i po 10 000 km. Nemusíte se tedy o nic starat. Benzinové motory mají tuto schopnost omezenou, a tak pokud nejezdíte dálky, zkraťte interval na polovinu.

Od ročníku 2021 je servisní prohlídka předepsaná každé dva roky. Po těch dvou letech (předtím po třech) se tak mění i olej v mezinápravové spojce verzí 4x4.

Všechny motory s výjimkou 2.0 TSI mají rozvody poháněné ozubeným řemenem. Interval výměny u benzinových 1.4 TSI a 1.5 TSI není vůbec stanoven, u dieselových je to 210 000 km s malou výjimkou nejsilnějšího RS (tam po 120 000 km).

V praxi se řemeny mění, když začne téct vodní pumpa nebo simerink klikové hřídele.

Nezbytné jsou výměny oleje v automatických převodovkách DSG. U DQ 250 (1.4 TSI) a DQ 500 (všechny dvoulitry do září 2018, poté až do roku 2020 verze RS TDI) je to předepsáno po 60 000 km. U DQ 250 i s filtrem, u DQ 500 překvapivě bez něj, protože je k němu špatný přístup. Je samozřejmě absolutní technický nesmysl měnit olej bez filtru, a tak si tu výměnu s náklady 1300 Kč za materiál a také tolik za práci k prohlídce přiobjednejte.

V převodovkách DQ 381 je výměna oleje předepsána po 120 000 km, filtr si opět musíte objednat navíc.

Přejít na aktuální inzeráty