Servisní rady, technická data, profesionální recenze, vhodné motorizace, zkušenosti majitelů

Škoda Scala je pětidveřový kompaktní hatchback, který na trh vstoupil v roce 2019 jakožto nástupce modelu Rapid. Na rozdíl od něj však už nabídl jen jednu karosářskou verzi. Automobil je postavený na základech platformy MQB A0, která znamená výhradně pohon přední nápravy a jednoduchou zadní nápravu. Nabídka motorů čítá tříválec 1,0 TSI, čtyřválec 1,5 TSI a turbodiesel 1,6 TDI, které doplní 1,0 G-Tec na CNG. Oproti předchůdci Scala narostla a nabídla nejmodernější techniku. Jméno pochází z latinského výrazu pro schody nebo žebřík.


V roce 2024 Škoda Scala podstoupila facelift a je k dispozici s motory 1,0 TSI (70kW a 85kW) a 1.5 TSI (110kW).


 



Klady


 


Dostatek prostoru pro posádku


V rámci třídy pohodlné sedačky


Dobře naladěný podvozek


Mnoho možností výbavy


Světla vždy LED, včetně interiéru


Vynikající aerodynamika


+ Nízká spotřeba paliva


Dynamické motory


 


Zápory


 


- Jen jedna karosářská verze


- Vysoké ceny nových vozů


- Kostrbatě pracující systém Lane Assist, po každém startu implicitně zapnutý


- Méně hladké rozjezdy automatické převodovky DSG (ve scale vždy se suchými spojkami)


- Diesel vypadl z nabídky koncem roku 2020


 

Časté závady a detailní slovní hodnocení jednotlivých motorizací Škoda Scala jsou k dispozici v elektronickém vydání Světa motorů (28/2022).

 

Servisní rady

 

Všechny verze modelu Scala už i s benzinovými motory mají filtry pevných částic a musí používat výhradně bezpopelné oleje VW 504.00 či 508.00, a to i když přejdete z variabilního intervalu výměny oleje až 30 000 km na pevný. Výjimkou je plynová varianta G-Tec, u níž se olej mění po 15 000 km a může se použít nejstarší typ VW 502.00.

Převodovka DSG je zde typu DQ 200 se suchými spojkami, které tak stěrem z lamel nekontaminují olejovou náplň a její výměna není předepsána. Pro dlouhodobé vlastnictví platí totéž co u manuálních převodovek – olej vyměňte po deseti letech kvůli stárnutí a kondenzující vodě. Všechny motory mají rozvody poháněné řemenem s velmi dlouhým intervalem výměny 210 000 či 240 000 km. Časový interval předepsán není. Výměnu doporučíme po deseti letech, u dieselů pak v případě netěsnosti vodní pumpy.

Přejít na aktuální inzeráty