Třetí generace Škody Superb (B8) přišla na trh v roce 2015 na modulární platformě MQB a designem vyvinutým týmem Jozefa Kabaně. Kombi verze zůstala zachována, ale liftback přišel o řešení 5. dveří systémem Twindoor. Z nabídky motorů zmizel oblíbený šestiválec 3.6 FSI z předchozí generace, zůstaly pouze motory přeplňované: benzínové 1.4 TSI, 1.5 TSI a 2.0 TSI a naftové 1.6 TDI a 2.0 TDI. V roce 2019 byl prošel model faceliftem a nově byl přidán do nabídky motorů plug-in hybrid 1.4 TSI iV.
Klady
+ Vynikající aerodynamika
+ Prostornost
+ Skvělý poměr komfortu a jednoduchosti
+ Snadné ovládání
+ Nadčasový design
+ Na přání pohon všech kol
+ Sklopné tažné zařízení
Zápory
- Omezená tuhost karoserie
- Dost měkké odpružení
- Problémy s chlazením/topením a rozvody u dieselů
- Slabé brzdy
- Náročné zaměření kamery a radaru po výměně čelního skla
Bezpečnost vozu podle Euro NCAP
Euro NCAP je nezávislé sdružení, které provádí nárazové zkoušky automobilů. Testovaným vozům pak vydává Euro NCAP hodnocení bezpečnosti v podobě udělení hvězdiček za bezpečnost. Založeno bylo v prosinci roku 1996 a v roce 1998 se stalo oficiálně nezávislou mezinárodní organizací, která operuje v souladu s belgickou legislativou.
Škoda Superb (2015) ⭐⭐⭐⭐⭐
🟨 Ochrana pasažérů 86 %
🟦 Ochrana dětských pasažérů 86 %
🟩 Ochrana chodců při nárazu 71 %
🟪 Asistentční systémy 76 %
Celý report z crash testů Euro NCAP