Servisní rady, technická data, profesionální recenze, vhodné motorizace, zkušenosti majitelů

Škoda Karoq nahradil předchozí model Yeti a přinesl s sebou změny v designu a větší rozměry, což bylo zdůrazněno i novým jménem, odvozeným z kombinace inuitských slov. Podobně jako ostatní vozy značky Škoda, i Karoq využívá modulární platformu MQB. Motory, které jsou k dispozici, zahrnují výhradně přeplňované benzinové jednotky, a to 1.0 TSI a 1.5 TSI, a také turbodiesely 1.6 TDI a 2.0 TDI. Kromě toho jsou k dispozici verze Sportline, která zdůrazňuje sportovní styl, a verze Scout, která je zaměřena na terénní jízdu.


 



 


Klady


 


Ergonomie, snadné ovládání


Díky krátkému rozvoru i malým převisům snadné manévrování


Vynikající jízdní vlastnosti (verze 4x4)


Vzhledem k velikosti vozu nečekaná tažná kapacita (až 2100 kg)


Elektricky sklopné tažné zařízení, jednoduché na manipulaci


Na přání praktické uspořádání zadních sedaček VarioFlex


Dynamické, pružné a úsporné motory


 


Zápory


 


Vyšší vnitřní hlučnost dieselových čtyřkolek Vysoké ceny ojetin


Nedostatek čtyřkolek


Málo kombinací pohonu


Pro rychlou jízdu na špatných cestách moc měkký podvozek (zejména u 1.0 TSI)


Výskyt verzí, které nikdy nesmějí tahat vlek 2.0 TSI, 7DSG (R4, 16V, 140 kW, 320 Nm, 2019-2020): Dvoulitr od Audi s přepínáním mezi dvojicí vaček (jedna pro úsporný B-cyklus, druhá pro plný výkon) je technologický skvost s mimořádnou účinností. V městském provozu, kde motor po každém startu ohřívá katalyzátory, přesto na palubním počítači naskakují výhrůžné hodnoty.


 

Časté závady a detailní slovní hodnocení jednotlivých motorizací Škoda Karoq 1 jsou k dispozici v elektronickém vydání Světa motorů (13/2023).

 

Servisní rady

 

Moderní dieselové vozy Škoda mají dobrý algoritmy výpočtu životnosti motorového oleje a včas vás upozorní, že jej máte vyměnit. U benzinových agregátů trápených provozem na krátké vzdálenosti bychom se přimluvili za nastavení pevného vý- měnného intervalu rok nebo 15 000 km.

V převodovkách DSG předokolek 1.0 TSI, 1.5 TSI, 1.6 TDI a 2.0 TDI/85 kW nejsou předepsány výměny oleje, opatrní majitelé tak mohou učinit po deseti letech.

Ve větších převodovkách čtyřkolek je předepsána výměna oleje po 120 000 km. Výrobce se spokojí pouze se samotným mazivem (litr stojí 1337 Kč), vy však obětujte dalších 1000 Kč a přiobjednejte si i výměnu filtru (k němuž je dost špatný přístup).

U motorů 1.0 TSI po koupi a poté každý rok otevřete horní kryt rozvodů (práce na minutu) a podívejte se, zda z variátoru vačkové hřídele neuniká olej. Pokud je tento prosto suchý, není opravdu nutné se výměnou rozvodového řemene benzinových agregátů 1.0 a 1.5 TSI zabývat, jeho životnost je s jistotou 240 000 km a i řemeny vyměněné po této vzdálenosti vypadají stále pěkně.

U dieselů je výměna řemene předepsána po 210 000 km, ovšem často na ni dojde dříve, protože se buď ozvou pískavé zvuky, nebo vyteče vodní pumpa. Obojí je indikací k výměně.

 

Přejít na aktuální inzeráty