Škoda Karoq nahradil předchozí model Yeti a přinesl s sebou změny v designu a větší rozměry, což bylo zdůrazněno i novým jménem, odvozeným z kombinace inuitských slov. Podobně jako ostatní vozy značky Škoda, i Karoq využívá modulární platformu MQB. Motory, které jsou k dispozici, zahrnují výhradně přeplňované benzinové jednotky, a to 1.0 TSI a 1.5 TSI, a také turbodiesely 1.6 TDI a 2.0 TDI. Kromě toho jsou k dispozici verze Sportline, která zdůrazňuje sportovní styl, a verze Scout, která je zaměřena na terénní jízdu.
Klady
+ Ergonomie, snadné ovládání
+ Díky krátkému rozvoru i malým převisům snadné manévrování
+ Vynikající jízdní vlastnosti (verze 4x4)
+ Vzhledem k velikosti vozu nečekaná tažná kapacita (až 2100 kg)
+ Elektricky sklopné tažné zařízení, jednoduché na manipulaci
+ Na přání praktické uspořádání zadních sedaček VarioFlex
+ Dynamické, pružné a úsporné motory
Zápory
- Vyšší vnitřní hlučnost dieselových čtyřkolek Vysoké ceny ojetin
- Nedostatek čtyřkolek
- Málo kombinací pohonu
- Pro rychlou jízdu na špatných cestách moc měkký podvozek (zejména u 1.0 TSI)
- Výskyt verzí, které nikdy nesmějí tahat vlek 2.0 TSI, 7DSG (R4, 16V, 140 kW, 320 Nm, 2019-2020): Dvoulitr od Audi s přepínáním mezi dvojicí vaček (jedna pro úsporný B-cyklus, druhá pro plný výkon) je technologický skvost s mimořádnou účinností. V městském provozu, kde motor po každém startu ohřívá katalyzátory, přesto na palubním počítači naskakují výhrůžné hodnoty.