Škoda Octavia 3 (2013-2020)

Přejít na aktuální inzeráty

Servisní rady, technická data, profesionální recenze, vhodné motorizace, zkušenosti majitelů


 


Třetí generace (5E) využívající modulární platformu MQB debutovala v roce 2012, navrhnul ji Jozef Kabaň. V roce 2017 způsobila kontroverzi faceliftem s rozdělenými předními světlomety. Vedle sportovní verze RS nabízí také luxusní provedení Laurin & Klement nebo poloterénní verzi Scout. Motory zahrnují benzinové TSI, turbodiesely TDI a TGI na CNG. Vyrábí se v Mladé Boleslavi, ruském Nižném Novgorodu, v indickém Aurangabadu nebo čínském Ningbo.


 



 


Klady


 


+ Jednoduché ovládání 


Vnitřní prostornost


Obrovský zavazadelník (liftback 590, kombi 610)


Stabilita a přesné řízení


Výkonné, pružné a úsporné motory


Účinné světlomety LED s příkladnou životností


Obrovská nabídka ojetin


Odolná mechanika


Dobrá protikorozní ochrana


 


Zápory


 


- Velký výskyt nezajímavých specifikací s chudou výbavou


- Dunění na nerovnostech, zejména u levnějších verzí s vlečenou zadní nápravou


- Naladění podvozku se hledalo za pochodu - nejdříve příliš tvrdé, od roku 2015 naopak moc měkké


- Škubavé řazení a málo plynulé rozjezdy menší převodovky DSG DQ 200


- Jen pětistupňová manuální převodovka u 1.6 TDI


 


Bezpečnost vozu podle Euro NCAP


 


Euro NCAP je nezávislé sdružení, které provádí nárazové zkoušky automobilů. Testovaným vozům pak vydává Euro NCAP hodnocení bezpečnosti v podobě udělení hvězdiček za bezpečnost. Založeno bylo v prosinci roku 1996 a v roce 1998 se stalo oficiálně nezávislou mezinárodní organizací, která operuje v souladu s belgickou legislativou. 


 


Škoda Octavia (2013) ⭐⭐⭐⭐⭐ 

🟨
Ochrana pasažérů 93 %


🟦 Ochrana dětských pasažérů 86 %


🟩 Ochrana chodců při nárazu 66 %


🟪 Asistentční systémy 66 %


Celý report z crash testů Euro NCAP

Časté závady a detailní slovní hodnocení jednotlivých motorizací Škoda Octavia 3 jsou k dispozici v elektronických vydání Světa motorů (24/2021) a AutoTipu (8/2019).

 

Motor (výkon)

Palivo

Hodnocení Světa motorů

Hodnocení AutoTipu

(1-5)

Kombinovaná spotřeba
1,0 TSI (85 kW) Benzín   2- 4,8 l
1,2 TSI (63 kW) Benzín nehodnoceno 2- 5,2 l
1,2 TSI (66 kW) Benzín nehodnoceno nehodnoceno 4,6 l
1,2 TSI (77 kW) Benzín nehodnoceno 2- 4,9 l
1,2 TSI (81 kW) Benzín nehodnoceno 2- 7,7 l
1,4 TSI (103 kW) Benzín nehodnoceno 2 5,4 l
1,5 TSI (110 kW) Benzín   2-  
1,8 TSI (132 kW) Benzín nehodnoceno 3 5,7 l
2,0 TSI (140 kW) Benzín   2-  
1,6 TDI (66 kW) Nafta nehodnoceno 2- 4,1 l
1,6 TDI (77 kW) Nafta   2- 4,5 l
2,0 TDI CR (110 kW) Nafta   2- 4,5 l
2,0 TDI CR 4x4 (135 kW) Nafta   2+ 4,9 l
2,0 TSI RS (162 kW) Benzín nehodnoceno 2- 6,4 l
2,0 TSI RS 230 (169 kW) Benzín nehodnoceno 2- 6,4 l
2,0 TSI RS 245 (180 kW) Benzín nehodnoceno 2- 6,6 l
2,0 TDI RS (135 kW) Nafta nehodnoceno 2+ 5 l

 

 

 

Servisní rady

 

🔧 Všechny motory octavie s výjimkou těch od Audi (1.8 TSI, 2.0 TSI) mají rozvody poháněné ozubeným řemenem. Kilometrový interval jeho výměny je 210 000 km, časový není stanoven. Nedoporučujeme však majitelům přetahovat deset let.

🔧 Motory, kde vačkové hřídele ovládají ventily vždy přes vahadla s rolnami, dobře snášejí i prodloužené výměnné lhůty oleje. Kdo jej vymění každých 15 000 km, samozřejmě neudělá chybu. Do nástupu filtrů pevných částic pro benzinové motory (přišly na podzim 2018) navíc pak může pro pevný interval použít olej staré normy VW 502.00, který je citelně levnější.

🔧 Velmi zpozorněte, pokud kupujete vůz s dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. S předním pohonem a motory 1.0 až 1.8 TSI a 1.6 TDI je spojena její malá, sedmistupňová verze DQ 200 se suchými spojkami. Její životnost je jen průměrná, ale servisně pro ni není co udělat. U většího ústrojí DQ 250 (šestistupňová) či DQ 381 [sedmistupňová - od podzimu 2018] jsou spojky mokré a musí se v nich měnit olej, jinak se tyto převodovky zničí. U DQ 250 každých 60 000 km, u DQ 381 každých 120 000 km. Stojí to 7000 Kč a první majitelé mají tendenci to šidit. Něco podobného platí o výměně oleje ve spojce pohonu 4x4, kterou předpisem až po třech letech bez omezení kilometrů ošidil sám výrobce - vy nechte olej měnit každých 60 000 km.

 

 

 

Ceny náhradních dílů

Náhradní díly pro Škoda Octavia 2.0 TDI 105 kW (2015). Zdroj: autodily-cardo.cz, 2024

Náhradní díl Cena od vč. DPH
Přední brzdové destičky 847 Kč
Zadní brzdové destičky 332 Kč
Přední kotouče 1 728 Kč
Zadní kotouče 1 078 Kč
Rozvodová sada včetně vodní pumpy 4 669 Kč
Olejový filtr 152 Kč
Vzduchový filtr 298 Kč
Kabinový filtr s aktivním uhlím 255 Kč
Motorový olej 5W-30 1l 180 Kč

 

Přejít na aktuální inzeráty