Škoda Fabia 2 (2007-2014)

Přejít na aktuální inzeráty

Servisní rady, technická data, profesionální recenze, vhodné motorizace, zkušenosti majitelů


 


Klady


 


+ Praktický a prostorný interiér 


+ Velký zavazadelník


+ Snadné nastupování


+ Dostatek odkládacích prostor


 


Zápory


 


- Mnoho problematických motorů (1.6 16V, 1.2 HTP, 1.2 TSI, 1.4 TSI RS, 1.2 TDI, 1.6 TDI, všechna TDI-PD s filtrem pevných částic)


Design velmi rychle zastaral 


Omezená nabídka perspektivních ojetin


Do roku 2008 poddimenzovaná přední náprava


 

Časté závady a detailní slovní hodnocení jednotlivých motorizací Škoda Fabia 2 jsou k dispozici v elektronických vydání Světa motorů (34/2018).

 

Motorizace

 

Motor (výkon)

Palivo

Hodnocení Světa motorů Kombinovaná spotřeba
1,2 HTP (44 kW)* Benzín   5,9 l
1,2 HTP (51 kW) Benzín   5,9 l
1,4 16V (63 kW) Benzín   6,5 l
1,6 16V (77 kW)* Benzín   6,7 l
1,4 TDI (51 kW)* Nafta   4,8 l
1,4 TDI (59 kW)* Nafta   4,6 l
1,9 TDI (77 kW)* Nafta   4,9 l
1,2 HTP (44 kW) Benzín neohdnoceno 4,9 l
1,2 TSI (63 kW) Benzín   5,1 l
1,2 TSI (77 kW) Benzín   5,1 l
1,4 TSI 7DSG (132 kW) Benzín neohodnoceno 6,2 l
1,2 TDI-CR GreenLine (55 kW) Nafta   3,4 l
1,6 TDI (55 kW) Nafta   4,2 l
1,6 TDI (66 kW) Nafta   4,2 l
1,6 TDI (77 kW)* Nafta   4,2 l

* do roku 2010

 

Servisní rady 

 

Standardní servisní interval včetně výměny oleje byl rok, nebo 15 000 km dle toho, co nastane dříve. Za příplatek 2000 Kč (před modernizací, poté už standardně] mohly být vozy vybaveny prodlouženým servisním intervalem, který však kupujícím ojetin důrazně nedoporučujeme. Zejména u tříválců 1.2 HTP je kriticky důležité měnit olej včas. Jinak se mohou vydřít uložení vačkových hřídelí, začne se tudy ztrácet tlak oleje a výsledkem je motor zadřený na klikové hřídeli. Motory 1.4 16V a všechny diesely mají rozvody poháněné ozubenými řemeny. Měňte je nejpozději po deseti letech, či 150 000 km - dle toho, co nastane dříve. Ostatní motory mají ozubené řetězy. Měly by být bezúdržbové, ovšem zájemcům o spolehlivý provoz stejně doporučíme preventivní výměnu. Překvapivě není dražší než výměny rozvodových řemenů - třeba sada potřebných dílů na 1.2 HTP 12V stojí ve značkovém servisu pouhých 3685 Kč

Přejít na aktuální inzeráty