Servisní rady, technická data, profesionální recenze, vhodné motorizace, zkušenosti majitelů

Škoda Kamiq jsou dvě různá malá SUV, která mladoboleslavská automobilka prodává v různých koutech světa. Jako první debutoval na jaře 2018 Kamiq pro Čínu, 4.390 mm dlouhý model se starší koncernovou platformou a výhradně zážehovým čtyřválcem 1.5. V roce 2019 následoval Kamiq pro Evropu, 4.241 mm dlouhé auto s platformou MQB A0 a s ní souvisejícími motory 1.0 TSI, 1.5 TSI, 1.6 TDI a 1.0 G-Tec na CNG. Design vychází z konceptu Vision X a proti čínskému modelu je i díky rozděleným světlometům výraznější.


 



Klady


 


+ Prostor pro posádku vpředu i vzadu


+ Dlouhý rozvor náprav


+ Dobře udělaný interiér s dostatkem odkládacích míst


+ Hlavní světlomety LED ve standardu, silnější Bi-LED za příplatek


+ Účinné osvětlení interiéru LED


+ Nízká spotřeba paliva


+ Dynamické a spolehlivé motory


+ Robustní a odolný podvozek


+ Slušná světlá výška


 


Zápory


 


Malý zavazadelník


Na krátkých nerovnostech drncavý podvozek


Vysoké ceny nových i ojetých vozů


Automatické převodovky DSG se suchými spojkami nejsou vzorem plynulosti ani odolnosti


Diesel vypadl z nabídky v roce 2020 Průběžné očesávání výroby – hned po pár měsících zmizela chlazená přihrádka před spolujezdcem


Malá nádrž na AdBlue u 1.6 TDI (jen 12 l)


 

Časté závady a detailní slovní hodnocení jednotlivých motorizací Škoda Kamiq jsou k dispozici v elektronického vydání Světa motorů (39/2022).

 

Servisní rady

 

Všechny motory použité ve Škodě Kamiq už mají filtry pevných částic, tedy i benzinové. Musí proto používat výhradně bezpopelné oleje VW 504.00 či 508.00 (SAE 0W-30 či 5W-30), a to i když přejdete z variabilního intervalu výměny oleje až 30 000 km na pevný. Výjimkou je plynová varianta G-Tec, u níž se olej mění po 15 000 km a může se použít nejstarší typ VW 502.00. Z výroby byly motory 1.0 a 1.5 TSI plněny už olejem dle normy VW 508.00/509.00, který má viskozitu 0W-20. Tento olej, kterému má motorista tendence spíš nevěřit, má vše přesně tu formulaci přísad, kterou malé turbomotory potřebují nejvíce. Například omezuje zkázonosné detonační spalování LSPI. Jelikož s jeho spotřebou zde nejsou problémy, doporučujeme právě ten. 
Při každé servisní prohlídce radíme připlatit za rozebrání brzd, jejich vyčištění a ošetření speciálním mazivem.

Přejít na aktuální inzeráty