Nejlepší elektromobily do 700 000 Kč. Klesající ceny lákají i skeptiky

Nákupní rádce
24. Jan 2024
908 zobrazení
Nejlepší elektromobily do 700 000 Kč. Klesající ceny lákají i skeptiky

Nastupující elektrická éra má v Česku spíše pozvolné tempo. V roce 2023 u nás bylo zaregistrováno 6640 nových elektrických aut, která s tržním podílem 3,0 % výrazně zaostala za konvenčními pohony. Například vznětové motory tvořily lehce přes 25 procent registrací (55 556 aut), zážehové dokonce dvě třetiny (146 676 vozů). Přesto se nabídka ojetých bezemisních modelů vcelku rychle rozšiřuje.

Ceny starších elektromobilů padají už k hodnotám, které by mohly přesvědčit i dosud zaryté odpůrce. Ačkoliv námi zvolených 700 000 Kč rozhodně není málo, mnohdy s tímhle rozpočtem dosáhnete i na zánovní vůz s nájezdem do 30 tisíc kilometrů.

Pro zájemce o elektromobil jsme připravili i šikovné průvodce, které řeší nejen samotný výběr vozu, ale i to, zda mi takový automobil vůbec udělá dobrou službu. Bezemisní vozy jsou svým charakterem totiž odlišné od aut se spalovacími motory, vyžadují proto jiný přístup.

Jestliže ale nemáte možnost dobíjet v domácích podmínkách, raději se poohlédněte po benzinové či dieselové klasice. Třeba v podobě městských crossoverů.

1. Renault Zoe

Jeden z hlavních hybatelů elektromobility v Evropě představuje možná trochu jednodušší volbu bez moderních multimédií a dalších technických vychytávek, v praxi to však příliš nevadí. Na výběr jsou tři varianty velikosti akumulátoru. Nejstarší provedení s 22 využitelnými kilowatthodinami se v ovšem hodí pouze na velmi krátké trasy, vhodnější proto budou verze se 41, respektive 52 kWh.

První dvě provedení dovolují dobíjení výkonem až 43 kW, model s největší baterií zvládá 50 kilowattů (stejnosměrný proud). To jsou v dnešních podmínkách sice velmi podprůměrné hodnoty, Renault Zoe je však určen na dobíjení z domácího wallboxu, což by ostatně měl být ten nejdominantnější způsob. Veřejné nabíječky jsou totiž příliš drahé a vysoký dobíjecí proud se na kondici akumulátoru v dlouhodobém horizontu stejně podepisuje negativně.

2. BMW i3

Německý, extravagantně tvarovaný hatchback z exotických materiálů patří k dalším průkopníkům bezemisní dopravy na našem kontinentu. Také u BMW i3 máte na výběr ze tří velikostí akumulátorů s využitelnými kapacitami 18,2, 27,2 a 37,9 kWh. V případě poslední jmenované (automobilka ji označuje přídomkem 120 Ah, základní model poznáte podle přízviska 60 Ah) i3 zvládne i delší výlety.

Občas můžete narazit také na model REX s dvouválcovým plochým motorem z motocyklu, který fungoval jako generátor elektřiny. Vzhledem k případným servisním nákladům se ovšem tohle provedení nevyplatí, raději si připlaťte za varianty 94 a 120 Ah.

BMW při konstrukci i3 použilo mimo jiné karbonem vyztužené plasty (CFRP), v případě nehody je proto nutné počítat s vyššími náklady na opravu. Havarijní pojištění je tudíž téměř nutností.

3. Hyundai Ioniq

Dnes pod tímhle názvem najdeme hned dvojici atraktivních elektromobilů, předchůdce však představoval vcelku konvenční pětidveřový liftback. Ten vedle čistě elektrického pohonu nabízel také klasický hybridní pohon a plug-in hybridní variantu.

Výhradně bezemisní varianta byla k dispozici s akumulátory s kapacitou 28 (2016 až 2019) a 38,3 kWh (2019-2022), přičemž univerzálnější je logicky druhé jmenované provedení, které na jeden zátah dá i více než 250 kilometrů.

První ioniq se chlubí trvanlivou baterií, která ani při vyšším kilometrovém nájezdu při citlivém nabíjení nevykazuje přílišnou degradaci. Dokonce i taxikářské exempláře s více než 200 tisíci na odometru často stále mají okolo 95 % původní kapacity akumulátoru. Záleží však na konkrétním kusu. Před koupí si proto nechte ukázat údaje s aktuální kondicí baterie. To ostatně platí pro všechny elektromobily.

4. Hyundai Kona

Také další elektromobil pochází od Hyundaie, bylo by však chybou model Kona nezmínit. Bezemisní varianta, vznikající od roku 2020 v Nošovicích, je totiž jedním z nejlepších bateriových aut. Do 700 tisíc s trochou štěstí pořídíte vrcholné provedení s elektromotorem se 150 kilowatty a větším z dvojice akumulátorů s kapacitou 64 kWh (menší nabízí 39,2 kWh a 100 kilowattů).

Ten totiž v případě nového vozu za ideálních podmínek na jedno nabití zvládl vzdálenosti blížící se 500 kilometrům, přičemž i ojeté exempláře by měly zvládnout čtyřsetkilometrovou štreku.

Jedním z velmi malého množství nedostatků je horší trakce předních kol, která pod náporem síly občas nestíhají. Na rozdíl od čistě spalovacích verzí totiž elektrický Hyundai Kona nemůže mít pohon 4x4, což platí také pro nástupce, jenž se představil teprve loni.

5. Fiat 500 Electric

Bezemisní variantu Italové nabízeli již u starší generace z roku 2007, jednalo se ovšem pouze o velmi kompromisní provedení s krátkým dojezdem pro Spojené státy (konkrétně pro státy Kalifornie a Oregon), na kterém automobilka tratila obrovské peníze. Moderní nástupce s upraveným designem a prostornější karoserií už platí za „plnotučný“ městský elektromobil.

Na základní variantu se 70 kW a baterií se 24 kWh rovnou zapomeňte a dívejte se po výkonnějším modelu s 87 kilowatty, který dostal akumulátor s kapacitou 42 kWh. Ten slibuje více než jen městský provoz. S trochou snahy a v klidnějším tempu vás bez zastávky na dobíjení odveze z Prahy do Brna.

Jedná se o velmi kompaktní vůz s délkou lehce přes 3,6 metru, příliš místa proto v kabině není. Zadní sedadla jsou výhradně nouzová, přičemž praktičnosti jim nepřidají ani drobné zadní dveře na pravé straně u verze 3+1.

Jestliže ale hledáte stylový městský elektromobil, Fiat 500 Electric je jedním z nejlepších a nejpohlednějších kandidátů na tuhle pozici.

Rubriky
Nákupní rádce
Poradíme s výběrem vozu, náležitostmi prodeje či koupě vozu
Technika
Pomůžeme orientovat se v moderních technologiích osobních vozů
Cestování po Evropě
Povinné výbavy, rychlostní limity, mýtné či pokuty jednotlivých evropských zemí přehledně
Financování vozu
Různé možnosti financování nákupu nového i ojetého vozidla.
Novinky
Novinky a akce na webu UlovAuto.cz