Nejlepší ojetá auta do 400 000 Kč. Tahle ještě voní novotou

Nákupní rádce
22. Jan 2024
2522 zobrazení
Nejlepší ojetá auta do 400 000 Kč. Tahle ještě voní novotou

Pokračujeme v přehledu nejlepších ojetin v jednotlivých cenových relacích. Po dostupnějších modelech se pomalu posouváme nahoru. V patrech od 300 do 400 tisíc korun už máte na výběr mezi modely v generacích, které se mnohdy stále ještě vyrábějí.

Další výhodou štědřejšího rozpočtu je menší stáří a nižší nájezd, přičemž u mladší ojetiny je důležitější spíše druhý ze jmenovaných parametrů, ačkoliv na prvním místě by vždy měl být celkový stav vozidla. I zdánlivě utahanější automobil totiž při správné péči může být v lepší kondici než o roky mladší ojetina s několika desítkami tisíc kilometrů na odometru.

1. Škoda Octavia III

Minulá, třetí generace mladoboleslavského bestselleru už možná neoplývá tak robustní konstrukcí jako předchůdci, na rozdíl od nich ovšem dostala vesměs bezproblémové motory TSI a TDI. O české klasice platí velmi podobné poučky jako o sesterském Seatu Leon, o kterém píšeme v předchozím článku.

Octavia je ovšem větší než španělský sourozenec, v obou karosářských verzích (liftback a kombi) nabídne také obrovský zavazadlový prostor, proto se vyplatí dívat se spíše po přeplňovaném zážehovém čtyřválci 1.4 TSI. S rozpočtem až 400 000 Kč už ale narazíte i na mladší patnáctistovku. Ta má sice o deci větší objem, kvůli přísnějším emisním normám působí paradoxně ospaleji. Vůbec špatný není ani diesel 2.0 TDI se 110 kilowatty. Tady ovšem do budoucna hrozí dražší opravy.

2. Opel Insignia

Výroba druhé generace německého modelu střední třídy skončila teprve v roce 2022. Místo tradiční koncepce Opel u nepřímého nástupce pravděpodobně přejde na karoserii s vyšší světlou výškou, která je u zákazníků celosvětově populárnější. Zapudit kvůli tomu předchůdce by ale byla škoda.

Opel Insignia je totiž skvělé auto za velmi slušné peníze. Německý vůz sice stál ve stínu slavnějšího Volkswagenu Passat, to se ovšem aktuálně odráží na mnohem příznivějších cenách srovnatelných ojetin.

Pokud se nechcete pouštět do vznětových experimentů s jinak osvědčeným dieselem 2.0 CDTI, velmi dobrou službu udělá základní benzinová patnáctistovka. V jejím případě je nutné dodržovat spíše opatrný servisní interval a s výměnou motorového oleje čekat maximálně do 15 tisíc kilometrů (a také dodržovat jeho správnou specifikaci).

3. Toyota Auris

Chceš-li jezdit bez problémů, kup si toyotu. Tuhle jednoduchou poučku lze aplikovat prakticky na všechny modely největší světové automobilky, tedy s výjimkou vznětových motorů. Ty se Japoncům obecně moc nepovedly. Jestliže tedy toužíte po spolehlivém, nenáročném a poctivém autě do 400 tisíc, měla by vám do oka padnout Toyota Auris s hybridním pohonem.

Tohle kompaktní intermezzo v historii modelové řady Corolla (ta se na evropské trhy po dvou generacích aurisu opět vrátila) v druhém vydání možná nenadchne usedlým interiérem, se zmíněným hybridem, který kombinuje atmosférickou osmnáctistovku elektromotorem, se jedná o úsporný, navíc i nesmírně spolehlivý vůz, který vám bude dělat radost ještě za deset let.

Čistě spalovací šestnáctistovka bez přeplňování je na dnešní poměry trochu dýchavičná, přeplňovaný čtyřválec 1.2 Turbo zase úplně nemusí kratší trasy. Hybrid je proto naprosto ideální.

4. Ford Mondeo

Velmi oblíbeného reprezentanta segmentu manažerských aut potkal podobný osud jako Opel Insignia. I v jeho případě se s přímým pokračovatelem nepočítá. Poslední vydání se silně inspirovalo v americkém sourozenci v podobě Fordu Fusion, což sice znamenalo atraktivní design exteriéru, ale zároveň také zámořský charakter s vyšší hmotností. Ladnost a řidičská lehkost předchůdců se vytratila.

Také proto prodeje čtvrté generace Fordu Mondeo nedosahovala výšin starších modelů. To vás ovšem jako zájemce o starší kus nemusí tolik mrzet. Na trhu je totiž stále relativně dostatečné množství aut z druhé (či třetí) ruky.

Mondeo většinou putovalo do firemních parků, což se odráží na vysokém počtu vznětových exemplářů. Motor 2.0 TDCi není vůbec špatný, pohlídejte si ovšem jeho celkový stav a dodržování servisního intervalu předchozích majitelů. Případně se dívejte po zážehovém čtyřválci 1.5 EcoBoost, který už nezlobí tolik jako v minulosti.

5. Kia Sportage

Jediné SUV našem výběru je jedním z nejpovedenějších na trhu. Korejský elegán ze slovenské Žiliny byl k dispozici i s atmosférickým zážehovým čtyřválcem 1.6 GDI, vzhledem k vyšší karoserii a hmotnosti se ovšem vyplatí vsadit na diesely.

Vrcholný motor 2.0 CRDi s pohonem všech kol a automatem není etalonem úspornosti, běžně si totiž řekne o 8,5 litru na 100 kilometrů. Nepostrádá ovšem sílu ani dynamiku. Při správné údržbě a používání kvalitní nafty by neměl příliš zatížit vaši peněženku. Alternativně můžete sáhnout též po menší sedmnáctistovce, respektive nástupci v podobě 1.6 CRDi.

Benzinový čtyřválec 1.6 T-GDI s turbodmychadlem si rád přihne z nádrže, jeho volba proto záleží na prioritách. Na kratší a střední trasy je ale asi vhodnější než vznětové agregáty.

Rubriky
Nákupní rádce
Poradíme s výběrem vozu, náležitostmi prodeje či koupě vozu
Technika
Pomůžeme orientovat se v moderních technologiích osobních vozů
Cestování po Evropě
Povinné výbavy, rychlostní limity, mýtné či pokuty jednotlivých evropských zemí přehledně
Financování vozu
Různé možnosti financování nákupu nového i ojetého vozidla.
Novinky
Novinky a akce na webu UlovAuto.cz