Nejlepší ojetá prémiová kombi. Když vám jde luxus cenově naproti

Nákupní rádce
25. Jan 2024
534 zobrazení
Nejlepší ojetá prémiová kombi. Když vám jde luxus cenově naproti

Evropané milují kombíky. Jejich obliba je nejsilnější zejména ve střední Evropě, kde tahle auta obvykle slouží jako firemní i rodinná zároveň. Také proto není divu, že se do tohoto segmentu už kdysi pustily také prémiové automobilky, jejichž portfolio před desítkami let jinak tvořily zejména klasické sedany, kupé a kabriolety.

Pro zájemce ojetý vůz je tahle kategorie zajímavá především z pohledu rychle klesající zůstatkové hodnoty u nových aut. Zánovní prémiové kombi proto pořídíte jen o něco dráž než srovnatelnou mainstreamovou alternativu, která jako nová stála klidně o polovinu méně. Trochu stinnou stránkou jsou vyšší servisní náklady prémiových modelů, které se často pyšní také vyspělejší (a na výměnu také dražší) výbavou. I to je nutné při výběru zvážit. U starších aut proto platí poučka, že co v autě není, to se nerozbije.

Výběr prémiového kombi se nám obvykle omezuje pouze na německé značky, konkurenční Lexus tuhle karosářskou verzi totiž již dlouho vůbec nenabízí. Pokud se však nebojíte trochu experimentovat, můžete sáhnout po Jaguaru XF Sportbrake, který si v našem přehledu také představíme. A chybět nebude ani zástupce chladného severu.

1. BMW 3 Touring 

Stále ještě aktuální generace řady 3 (G20) od BMW prošla na jaře 2022 faceliftem, který přinesl novější multimédia a důraz na dotykové ovládání. Například teplotu ventilace proto nově nastavíte pouze na displeji. Komu tenhle způsob nevyhovuje, může sáhnout po původním provedení (od podzimu 2018).

Nabídka ojetin se z velké části soustředí na vznětový čtyřválec 320d se 140 kilowatty, který mnichovskému kombi propůjčuje více než důstojnou dynamiku v kombinaci s nízkou spotřebou. Pokud však budete mít dostatečně štědrý rozpočet, koukejte se po šestiválcích 330d a M340d se 195, respektive 250 kilowatty. V jejich případě dostanete dálniční střely s obrovskou silou, které si přitom řeknou o podobný příděl nafty jako zmíněný dvoulitrový čtyřválec.

Pro milovníky řízení si BMW přichystalo atraktivní variantu M340i xDrive s pohonem všech kol a osmistupňovým automatem, která je levnější a komfortnější než M3 Touring, v reálném životě přitom není zase o tolik pomalejší.

2. Audi A6 Allroad

Tenhle model je jedním ze zakladatelů a hlavních reprezentantů kategorie kombíků s ochrannými plasty karoserie. V nejnovějším vydání představuje ultimátní volbu nejen do lehčího terénu, ale také na dálnice. Koho by snad lákal zážehový šestiválec 3.0 TFSI, měl by své preference rychle stočit k šestiválcovým dieselům, které mají vynikající osmistupňový automat od ZF místo méně hladké dvouspojky DSG jako TFSI.

Navíc disponují stálým pohonem všech kol s mezinápravovým diferenciálem, kdežto benzin dostal pouze systém quattro ultra s připojitelnou zádní nápravou (totéž platí také pro základní dvoulitrový diesel 40 TDI).

Jednou z největších devíz Audi A6 Allroad je standardní vzduchové odpružení, které dovoluje měnit světlou výšku vozu. A také se stará o vynikající jízdní komfort, díky kterému allroad patří k nejpohodlnějším autům na trhu.

3. Jaguar XF Sportbrake

Druhá generace jako jediná v portfoliu britské automobilky přišla s verzí kombi. XF Sportbrake je přímou konkurencí BMW 5 Touring, výše zmíněného Audi A6 Avant a Mercedes E kombi. Atraktivně tvarovaný vůz je nejen na našich docela vzácný, sem tam se ale v inzerci objeví. A většinou s dvoulitrovým vznětovým čtyřválcem z řady Ingenium, kterou najdeme také v nových modelech sesterského Land Roveru (včetně luxusnějších sourozenců Range Rover).

Kdo si však prémiový charakter spojuje výhradně s většími agregáty, může sáhnout po nesmírně charismatickém benzinovém šestiválci 3.0, který ovšem nepřeplňuje turbodmychadlo, nýbrž kompresor. S ním má Jaguar XF Sportbrake nezaměnitelný zvuk. Případně můžete narazit také na třílitrový vznětový šestiválec, jehož základ pochází ještě z dob, kdy Jaguaru vládl americký Ford.,

Platforma JLR D7a se standardním pohonem zadních kol umožňuje zástavbu čtyřkolky, s jaguarem tudíž zvládnete i výlety do zasněžených Alp.

4. Volvo V60

Nádherné kombi od specialisty na tyto vozy pochází ze Švédska. V60 velikostně odpovídá Audi A4 Avant či BMW 3 Touring, za přímého konkurenta má ale spíše první zmíněný vůz z Německa. S ním Volvo V60 spojuje například standardní pohon předních kol, ačkoliv čtyřkolka je pro vybrané verze k dispozici také.

Švédská automobilka již v minulé dekádě zanevřela na větší motory, ojeté exempláře aktuální generace z konce roku 2018 proto pořídíte výhradně se čtyřválci o objemu 2,0 litru uloženými napříč (ostatní prémiové automobilky u většiny svých modelů upřednostňují podélné uložení motoru). Dominantní vznětové agregáty se k takovému autu výborně hodí, po stránce spolehlivosti ovšem hledejte jejich zážehové alternativy (označují se písmeny T a B).

Velké množství ojetých V60 v Česku pochází ze Švédska přímo ze zdrojů automobilky. Takové vozy mají obvykle o něco méně štědrou výbavu, zaujmou ovšem velmi konkurenceschopnou cenou na úrovni podobně starých modelů bez „urozeného“ původu.

5. Mercedes-Benz E kombi 

Modelovou řadu W213 loni vystřídala modernější třída E s označením W214, ceny starších modelů proto klesají o něco rychleji a dostávají se na dohled velmi zajímavým částkám. Podobně jako v případě Audi A6 i Mercedes-Benz E nabízí „terénní“ provedení All-Terrain s ochrannými plasty karoserie, které by si mělo poradit i s méně náročnými výlety mimo zpevněné silnice. Tahle skvělá alternativa k těžším a méně obratným SUV je nesmírně komfortní, přitom se ovládá jako běžné kombi.

S pohodlím nemají problémy ani konvenční verze, zvlášť se vzduchovým odpružením 4Matic. To se však postupem času může stávat choulostivějším a náchylnějším k drahým opravám, jeho pořízení si proto dobře rozmyslete. S menšími koly totiž bude třída E komfortní i se standardním podvozkem.

Přechod k menším motorům se nevyhnul ani mercedesu, čtyřválcová verze 220 d je ovšem vlastně dynamicky dostatečná. Fajnšmekři mohou sáhnout po některém z šestiválců, přičemž za zmínku stojí zejména nový řadový diesel OM656 s parádní silou a neuvěřitelně nízkou spotřebou.

Rubriky
Nákupní rádce
Poradíme s výběrem vozu, náležitostmi prodeje či koupě vozu
Technika
Pomůžeme orientovat se v moderních technologiích osobních vozů
Cestování po Evropě
Povinné výbavy, rychlostní limity, mýtné či pokuty jednotlivých evropských zemí přehledně
Financování vozu
Různé možnosti financování nákupu nového i ojetého vozidla.
Novinky
Novinky a akce na webu UlovAuto.cz