Nejlepší sportovní auta do 100 tisíc (2. díl)

Nákupní rádce
5. Dec 2024
677 přečtení
Nejlepší sportovní auta do 100 tisíc (2. díl)

V druhém dílu se podíváme na zbývající top sportovní auta, která se vměstnají do relativně nízkého budgetu. Na zadokolku zde již nenarazíme. Pohon předních kol má sice svá omezení, pokud ovšem osedláte malou a lehkou předokolku s dostatečně silným motorem, užijete si spoustu zábavy i tak. Tahle koncepce je navíc přátelštější, takže vás „nevypeče“ tolik jako pohon zadních kol, což je ideální pro řidiče, kteří zkušenosti zatím sbírají.

Ford Fiesta ST 150

Menší sourozenec neméně povedeného Focusu ST 170 má sice nejlepší roky za sebou, zároveň se stále jedná o řidičsky velmi vděčná auta, což u starších fordů nepřekvapí. Kombinace malé karoserie s nízkou hmotností a atmosférickým dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 110 kilowattů dokáže vykouzlit skvělou dynamiku i na dnešní poměry, kterou si na rozdíl od moderních přeplňovaných agregátů musíte zasloužit poctivou prací s řadicí pákou.

Pokud narazíte na zachovalý kus v původním stavu, můžete u Fiesty ST 150 očekávat i poměrně dobrý investiční potenciál. Zvlášť s ohledem na to, že fiesta jako taková v létě 2023 po 47 letech výroby skončila…

Peugeot 206 RC

S trochou štěstí můžete narazit na výkonnějšího konkurenta výše zmíněné fiesty. Pokud někoho tohle jméno ve výběru překvapí, nemělo by. Když totiž Francouzi chtějí, umějí postavit opravdu skvělé auto, které patří na samotnou špičku své třídy. A pro 206 RC tohle určitě platí.

Jedno z nejprodávanějších malých aut za poslední půl století ve verzi RC (někde známá také jako GTi 180) dostala taktéž atmosférický čtyřválec o objemu 2,0 litru, ovšem se 130 kilowatty, což už je opravdu slušná porce.

I v tomhle případě platí, že hezký kousek v původním stavu může mít investiční potenciál. Takže peníze utracené dnes (a v budoucnu za údržbu) se vám teoreticky mohou vrátit při dalším prodeji.

MG F/TF

Auto s koncepcí supersportů a cenou do 100 tisíc korun? Ano, i takový sporťák se dá pořídit. Britský roadster MG F a jeho mladší verze TF totiž dostal do vínku pohon zadních kol a motoru umístěný uprostřed, jako to mají některá ferrari, lamborgini a další zástupci třídy supersportovních aut.

MG F/TF je samozřejmě mnohem skromnější. Vystačí si totiž s atmosférickými čtyřválci o výkonu 1,6 a 1,8 litru a výkonu až 118 kilowattů. Specifická koncepce vyžaduje trochu jiné návyky, zejména ve spojení s krátkým rozvorem okolo 2380 milimetrů. MG kvůli tomu nedává moc dopředu vědět, že se blížíte na hranici přilnavosti zadních kol. Smyk tudíž přichází téměř bez varování. Roadster proto potřebuje zkušenějšího řidiče.

Na rozdíl od ostatních sporťáků ovšem nabízí jiné zážitky dané jaké zmíněnou architekturou, tak plátěnou stahovací střechou, čímž se blíží ikonické Mazdě MX-5. Do našeho rozpočtu se vejde spíše starší MG F, v Německu ovšem můžete narazit i na mladší TF za částky jen o něco vyšší.

Rubriky
Nákupní rádce
Poradíme s výběrem vozu, náležitostmi prodeje či koupě vozu
Technika
Pomůžeme orientovat se v moderních technologiích osobních vozů
Cestování po Evropě
Povinné výbavy, rychlostní limity, mýtné či pokuty jednotlivých evropských zemí přehledně
Financování vozu
Různé možnosti financování nákupu nového i ojetého vozidla.
Novinky
Novinky a akce na webu UlovAuto.cz