Nejlepší elektrická SUV na trhu: Legendární jméno i švéd z Číny

Nákupní rádce
19. Nov 2024
164 přečtení
Nejlepší elektrická SUV na trhu: Legendární jméno i švéd z Číny

V prvním dílu jsme si představili výběr nejlepších a nejprodávanějších elektrických SUV v Česku. Zmíněná čtveřice ovšem není osamocena. Vybírat můžete i z dalších modelů s vyšší světlostí a lokálně bezemisním pohonem. Pojďme si je představit.

Ford Mustang Mach-E

Nositel jednoho z nejslavnějších jmen automobilového průmyslu nemá se svým ikonickým jmenovcem prakticky nic společného. Tedy kromě tvaru zadních světlometů a loga s divokým hřebcem. Poměrně velké elektrické SUV ovšem patří mezi ty řidičsky zajímavější auta ve své třídě.

Nabídka verzí je poměrně široká. Zahrnuje totiž dvě provedení s pohonem zadních kol a tři čtyřkolky přídavným elektromotorem vpředu. Trakční akumulátory mají kapacitu buď 72,6 kWh, nebo 91 kilowatthodin. Výkony elektromotorů se pohybují od 197 do 358 kilowattů, o dynamiku proto nouze nebude ani u základního modelu.

Sportovní nádech dává Ford Mustang Mach-E najevo tužším podvozkem a také speciální verzí Rally. Ta se odlišuje mimo jiné podvozkem zvýšeným oo 20 mm, speciálně zvolenými tlumiči MagneRide a předními brzdovými kotouči o průměru 385 mm s červeně lakovanými brzdovými třmeny Brembo. V podbězích jsou bílá 19“ kola v rallyeovém stylu, inspirovaná soutěžními vozy Ford. Kola obouvají pneumatiky Michelin CrossClimate2 o rozměru 235/55.

Audi Q6 e-tron/Porsche Macan

 

Jedny z nejdražších elektrických SUV jsou na trhu teprve několik měsíců. Techničtí sourozenci stojí na nové platformě PPE s 800V sítí, která dovoluje dobíjecí výkony až 270 kilowattů. Zatímco Audi Q6 e-tron je aktuálně dostupné pouze s dvojicí elektromotorů se systémovým výkonem 285 kW, Porsche Macan je i jako zadokolka s 250 kilowatty.

Obě SUV patří na samotnou špičku nejen své kategorie, ale elektromobilů jako takových. Nabízejí špičkový dobíjecí výkon, vynikající jízdní vlastnosti a vysokou míru dílenského zpracování, což se na druhou stranu odráží na cenovkách startujících nad dvěma miliony.

Velikostně se Audi Q6 e-tron a Porsche Macan řadí do střední třídy, jsou tedy podobně prostorně jako výše zmíněný Ford Mustang Mach-E.

SsangYong Torres EVX

Nečekané jméno, ovšem zasloužená pozice mezi nejlepšími. Korejské SUV sice vychází ze spalovacího modelu, za relativně málo peněz toho ovšem nabízí docela dost. Přes 4,7 metru dlouhý elektromobil s rozvorem 2680 milimetrů má jeden elektromotor o výkonu 152 kilowattů, který energii čerpá z akumulátoru s kapacitou 73,4 kWh. Na rozdíl od naprosté většiny elektrických aut na trhu se baterií NMC (nikl-mangan-kobalt) spoléhá na jednodušší a levnější typ LFP (lithium-železo-fosfát), který je ovšem odolnější a vydrží více nabíjecích cyklů. Navíc také lépe odolává při případném požáru.

Jednou z největších výhod SsangYongu Torres EVX je cena, která začíná hluboko pod milionem korun. A to je za takhle prostorné SUV slušná suma i v případě spalovacího motoru, o obecně dražším elektrickém pohonu ani nemluvě.

Volvo EX30

Jedna z elektrických hvězd roku 2024. Volvo EX30 využívá techniku vyvinutou ve Švédsku, kterou ovšem najdeme také u čínských modelů Zeekr, které stejně jako Volvo patří pod tamní holding Geely. Atraktivní SUV je spíše dvoumístné, na zadní sedadla se pohodlně posadí spíše děti. Jako druhé auto v rodině ovšem poslouží skvěle.

I základní verze s jedním elektromotorem vzadu a akumulátorem typu LFP s využitelnou kapacitou disponuje výkonem 200 kilowattů. Sáhnout můžete též po verzi s větší baterií s 64 kilowatthodinami, případně po modelu s pohonem všech kol a systémovým výkonem 315 kilowattů a kapacitnějším akumulátorem.

Ačkoliv se Volvo EX30 díky své příslušnosti k švédské automobilce řadí mezi prémiová auta, agresivní cenovou politikou míří hlavně proti mainstremovým modelům. I v tomhle případě totiž cena startuje hluboko pod milionem korun, což je s ohledem na výkon lákavé. Vedle stísněného interiéru a komplikované ergonomie (chybí klasické přístroje před řidičem, vše je totiž zobrazováno na středovém displeji, který slouží jako hlavní ovládací rozhraní) trochu zamrzí vyšší spotřeba. Kvůli ní je dojezd spíše kompromisní.

Rubriky
Nákupní rádce
Poradíme s výběrem vozu, náležitostmi prodeje či koupě vozu
Technika
Pomůžeme orientovat se v moderních technologiích osobních vozů
Cestování po Evropě
Povinné výbavy, rychlostní limity, mýtné či pokuty jednotlivých evropských zemí přehledně
Financování vozu
Různé možnosti financování nákupu nového i ojetého vozidla.
Novinky
Novinky a akce na webu UlovAuto.cz